A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Маловисторопський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Лебединської районної ради

Фрагмент уроку читання

Дата: 28.03.2019 13:16
Кількість переглядів: 35

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Сьогодні урок у нас буде незвичайний, казковий, бо ми побуваємо з вами у казці, зустрінемося з казковими героями, а також на уроці ми з вами повторимо і закріпимо вивчене про звуки і букви, будемо виконувати звуковий аналіз слів та будувати звукові моделі; навчимося виховувати у себе любов до природи, потребу піклуватися про неї і тих, хто потребує допомоги.

А щоб урок пройшов швидко і цікаво

наші очі будуть дивитись і все бачити,

вуха слухати і все чути,

ротик буде працювати і чітко звуки, слова вимовляти.

(Стукіт в двері, заходить Фея)

- Доброго дня! Тут навчаються учні 1-Б класу? – А я-добра Фея. Мандрувала щойно казковим лісом і зустріла там Лісовичка. Вам надійшла телеграма.

- Дякуємо. Цікаво, що ж там написано? Прочитаємо? (Так).

Текст телеграми

Любі діти!

У мене в полоні знаходиться звірятко. Воно страждає і чекає вашої допомоги. Щоб визволити його, вам потрібно здобути 6 ключів від клітки. На кожному ключеві є літера. Коли ви зберете всі ключі, дізнаєтесь назву звірятка.

Вас чекають в дорозі несподіванки і випробування! Бажаю успіху!

Лісовичок.

- Оце так справи! Як ви думаєте, діти, треба допомогти вибратись з полону Лісовичка нашому звірятку? (Звичайно, треба).

- Та не забувайте про застереження Лісовичка: в дорозі нас чекають завдання, несподіванки, перешкоди, і щоб подолати їх, треба бути уважними, спостережливими, а ще працювати дружно, всі, як один! Згода? Тоді вирушаймо, в добру путь.

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

1. Галявина “Скоромовки”

- А першою галявиною на нашому шляху буде … Та ви самі здогадаєтесь, коли послухаєте вірш:

Сіроманця стріла вовка

на місточку скоромовка.

Скоро мовить вовк почав,

ледь язик не поламав.

Бо була та скоромовка

для діток, а не для вовка.

- Давайте пригадаємо, які ж скоромовки ми знаємо, а допоможуть вам пригадати звірята, пташки і квіти, що розташувалися мило на першій галявині (жук, білка, лис, жабка, ворона, горобчик, сорока).

(Учні розповідають скоромовки).

1.Жовтий жук у житі жив,

Жук із жабками дружив.

Жартувати жук умів –

Жабок жук завжди дражнив.

2.Ворона проворонила вороненя.

3.Летів горобчик, сів на стовпчик,

Прибіг хлопчик, утік горобчик.

4.Лис малий і більший лис

По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису –

Лис лисички ніс із лісу.

5.Ворона сороці намисто купила,

В намисті сорока намистинки лічила.

Ото для сороки настала морока,

Не може намистинки злічити сорока.

- Молодці! Ми здобуваємо перший ключ з буквою Ї. (Прикріплюю її на дошці).

2. Галявина “зачарованих звуків” (“Голосні звуки”)

  •  

(На галявині будиночок із фішкою ).

- Ми потрапили на галявину “зачарованих” звуків. Здогадайтесь, яких? (Голосних).

- А скільки голосних звуків в українській мові? (6)

- Чому ж вони так звуться?

Бо з грудей, мов пісні,

Легко, вільно ллються.

- Тому, щоб здобути другий ключ, спробуйте розчарувати їх.

(За беззвучною артикуляцією діти називають голосні звуки [а], [о], [у], [е], [и], [і]).

- Усі 6 голосних звуків “розчарували”, а значить, нам належить і другий ключик з буквою???

3. Апельсиновий струмочок.

- Ой! Що це? Буква впала з ключика і потрапила до струмочка.

- Сьогодні ми подорожуємо казковим лісом і струмочок нам зустрівся незвичайний, апельсиновий.

- Чи любите ви апельсини? Правда? І недаремно, бо апельсин дуже корисний і потрібний вашому організму продукт, адже він містить вітамін С. А ще хочу вам сказати, що апельсини прийшли до нас з Китаю – далекої сонячної країни – і в перекладі слово “апельсин” означає … китайське яблуко.

- Подивіться, у струмочку плавають склади і наша буква. Треба зібрати усі склади у слово “апельсин”.

- Скільки вийшло складів? (3)

- Яке правило ми знаємо? (Скільки в слові голосних букв, стільки і складів.)

- Який склад наголошений? (третій)

- А хто пригадає жартівливий вірш про апельсин? (Один з учнів читає напам'ять вірш)

У малого кошеняти завелися грошенята.

Скік мале у магазин – і купило … апельсин!

Розкусило – там водиця:

-Апельсин цей не годиться! –

І побігло в магазин: - Дайте з салом апельсин!

- Ось і апельсиновий струмочок віддав нам букву до нашого ключика, бо ми

добре впоралися з його завданням. І це буква Ж. (Прикріплюю її на дошці).

- А тепер – привал!


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора